Zacytuję fajnego posta z DW, bo mi się podoba koncepcja
Jeszcze jakby taka w stylu Gothica to już w ogóle- RPG lub action-adventure (ale nie Hack&Slash)
- obszerny i otwarty swiat - jak Just Cause lub Xenus 2
- randomizacja i respawn potworow (z opcja jego wylaczenia, gdy stanie sie zbyt monotonny lub prosty) - jak Fallout 3
- questy rozdudowane, trzeba przy nich troche poglowkowac - jak Nevenwinter Nights 2
- otwarty rozwoj postaci (nie ograniczony do jednej klasy) - jak Two Worlds
- crafting, modifikowanie broni, przedmiotow - jak FNV, Jagged aLLIANCE 2
- rozne srodki transportu, rozne formy poruszania sie (bieganie plywanie, czolganie itp) - jak Mercenaries 2
- doskonala i latwa modowalnosc (mozliwosc dostosowania gry do wlasnych potrzeb) - jak Oblivion
- zroznicowana niemonotonna taktyka (w zaleznosci od sytuacji: na zywiol, ciche zabojstwa, sniping, stealth moving itp) - jak Hitman
- aktywna pauza (w przypadku grania druzyną) - jak The Fall
- duza interakcja ze swiatem - jak GTA
- prawidlowe odwzorowanie praw fizyki - Jak Colin McRae, Assassin Creed
- pelna kontrola nad czlonkami druzyny - jak Drakensang
- nawiazania do realiow, spora doza humowu - jak the bards tale